Voel je beter door te stoppen met deze 3 dingen

Luister naar de audio – klik hier

1/ Stop met jezelf te vergelijken met ‘anderen’

Vergelijken met anderen is zoeken naar data waarom het bij iemand anders beter gaat.  Of waarom het bij jou slechter gaat.  Allé, het is eigenlijk op zoek gaan naar bewijs om jezelf niet goed te voelen.  Het voedt het idee dat het ‘niet genoeg’ is bij jou. Niet bepaald de happy-vibe. 

Start met jezelf te vergelijken met ‘je vroegere zelve’. 

– Wat heb je al meer bereikt dan vroeger?  
– Welke persoonlijke groei heb je gemaakt?  
– Welke stappen heb je genomen die je niet had gedacht te nemen?

Start met jezelf te vergelijken met ‘je toekomstige zelve’. 

– Wat wil je nog bereiken?  
– Welke persoonlijke groei heb je daarvoor nodig? 
– Welke stappen ga je nemen die je nog niet genomen hebt.

Je hebt je actieplan voor de toekomst (met de vibe: ik ben iemand die kan groeien en stappen nemen !) 

Deze 3 tips gaan over 3 zaken die je ongetwijfeld al gedaan hebt. Dus je weet dat ze je niet beter doen voelen. Het werkt niet, tijd om er mee te stoppen. Het is nu de moment om dit patroon te doorbreken. Omdat hier geen energie meer aan te verspillen. Energie die je nu kan gebruiken om nieuwe dingen te proberen. Start daar waar wat je nog niet gedaan hebt.

2/ Stop met te ‘hopen’ dat het wel zal beteren.

‘Hopen’ dat het morgen, na het weekend, na de vakantie zal beteren, zorgt morgen niet voor minder stress. ‘Hopen’ is een ‘werk-woord’, maar je het zet je niet aan het ‘werk’.  Het zet je in afwachtmodus en houdt je stress in stand. 

Start met te ‘plannen’ dat het wel zal beteren. 

Start daar wat waar je zelf pak op hebt.  

Ga 1% per 1% in je planning. Op één topic tegelijkertijd: ochtendshift, avondshift, op het werk, vergaderingen, presentatiesvoorbereiden, eten maken, organisatie thuis,….  Er zijn veel topcis om te starten. Kies gewoon één.  Er is geen juist of fout.  Er is enkel starten dat voor vooruitgang zorgt. 

3/ Stop met te streven naar ‘normaal’ te zijn

Elke keer je je afvraagt: is wat ik doe wel ‘normaal’, dan zeg je indirect: Dit is niet normaal. Dit is verkeerd. Dit is niet goed genoeg. Ik ben niet ok.  Logisch dat dit niet voor een beter gevoel zorgt toch? 

Start met te streven naar ‘jou’ te zijn.  

Hetgeen er in de eerste plaats op neerkomt dat je jezelf toe te laat te zijn wie je nu bent.  All inclusief jij, als persoon.  Er moet niks aan jou veranderen om ‘normaal’ te zijn, want ‘normaal’ bestaat niet.  Je bent mens, je bent vrouw, je bent mama, je bent een werknemer/ondernemer…

Stop met deze 3 dingen en ik beloof je dat je je beter zal voelen.


Dit geeft energie om het volgende te doen: Starten om verder te bouwen aan je beter voelen. 

Ik leer je hoe je dit doet in de Life Owner Academy. Want weten wat je moet doen om je beter te voelen is één ding. Het ook doen is het volgende.

In de Life Owner Academy krijg je de Life Owner Gids met de specifieke tools om je je beter te voelen. En je krijgt de coaching waarbij we de blokkades uit de weg ruimen die je nu tegenhouden om dit te doen. 

Stop met twijfelen of je dit moet doen 😉
Start met een gesprek te plannen met me en ontdek het.

Ik kijk er naar !

💛💚💙

Leave a Reply

Your email address will not be published.